Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vstát z popela - začít nový život po padesátce

 Je jaro, jsem sama, okolo začnou kvést kytky a řvát ptáci. Ve mně řve beznaděj. Byla jsem odeslána manželem do věčných lovišť po letitém, prý šťastném  manželství. Fénix, ten to měl lehčí. Měl křídla, mohl uletět. Taky bych někam ráda frnkla. Jenže já musím vstát na nohy. Kvůli sobě, kvůli synovi, kvůli manželovi, aby viděl, že...

A co má vlastně vidět? Naordinoval mi nový život, sám si ho užívá plnými doušky s mladinkou milenkou.

Mám okolo sebe dost lidí, ale ve skutečnosti jsem zůsatla sama, Sama, s dobře míněnými radami. Musíš, chodit mezi lidi, musíš něco dělat, co tě zaměstná, musíš si někoho najít, musíš chodit na výlety, jezdit na kole. Musíš..

Nic nemusím, ale měla bych. Jenže mám v sobě jasný střet zájmů, velký boj mezi rozumem a citem.

Rozum ví, co by se mělo, aby..., ale cit to hatí.  Sedím třeba u PC (ale i  u knihy, novin, TV, u práce, to je jedno) a najednou mne přepadne obrovský, jen těžce zvladatelný smutek. Pláču, vzlykám, znovu přemýšlím proč, proč já. Zase se ale ozve rozum, který má naprosto jasno. Půjdeš ven se psy, načerpáš energii a bude ti lépe. Přestanu tedy lkát a opět na svět civím jasnějším zrakem. Takových konfrontací prožívám během dne několik.  V bytě je to ještě horší. Takže vymaluji, přestavím, předělám. Bude to k něčemu?

Hlavou se mi pořád honí myšlenky, na které bych měla zapomenout. Taky bych měla přestat hledat vinu u sebe. Jenže tomu nedokážu poručit. Myšlenky si poletují volně jako ptáci, dopředu vlastně nevím, kam a kdy usednou. Když jdu po městě, koukám do výloh, přemýšlím co koupit, vidím svého muže a hned hodnotím, jestli by se mu to líbilo, zda-li by mu to chutnalo. Myslím více na něho než na sebe. Strašně bych to chtěla změnit, ale nevím jak. Snažím se, ale nejde mi to. Tak bojuji s těmi zákeřnými mlýny dál. Hlavně se nevzdat. Dokážu to, vím, ale jsem netrpělivá. A už se to ozývá znovu. Proč on je šťastný, proč on si žije, zatímco já živořím a tápu?  No proč, je to sobec, zbabělec a lhář. Po tolika letech ale nejde změnit myšlení jako tok elektrického proudu, nemohu změnit náhled na někoho, koho miluji. Jsem stále unášena na kolíbavých vlnách potůčku a čekám, až se vlije do dravé, bezohledné řeky a pryč od starostí, rozumu a citu.

Nemám na co čekat, místo řeky tečou potokem slzy, svět za vodní clonou je nejasný, vzdálený realitě.  Nedokážu jít ještě za svým cílem, když žádný nemám. Radit je tak snadné, sama bych o tom mohla napsat knihu, ale řídit se dobře míněnými radami, dělat to, co se má, co by se mělo, jde jen velmi, velmi ztuha.

Dokážu zase žít, vím to. ......... (proč mi to udělal?)

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Jeřábková | středa 23.3.2011 13:45 | karma článku: 44,29 | přečteno: 13345x
  • Další články autora

Jana Jeřábková

Práce pro každého

Poslala jsem 39 inzerátů, dostala dvě odpovědi. Zamítavé. Přesto nepropadám beznaději. Někde je chyba. Pokusím se to rozpitvat.

22.5.2018 v 10:00 | Karma: 38,62 | Přečteno: 3152x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

iDnes x bulvár

Čtu iDnes, čtu bulvár. Ze studijních důvodů. Abych si udělala relativně pravdivý obrázek o názorech spoluobčanů. Jak? Třeba na základě kauzy Pražský Hrad versus pan Brady. V tomto případě bude bulvár zastupovat deník Blesk.

26.10.2016 v 20:46 | Karma: 14,37 | Přečteno: 593x | Diskuse| Společnost

Jana Jeřábková

Nová láska po padesátce versus dospělé děti

Před půl rokem jsem psala své vlastní pocity z rozchodu s manželem po 33 letech spokojeného manželství. Dnes jsem si přečetla rozhovor s Natálií Kocábovou, která popisuje své pocity dospělého dítěte k nevěrnému otci. A v mnohém ji musím dát za pravdu.

23.8.2011 v 12:58 | Karma: 32,27 | Přečteno: 3273x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

Milovat nebo mít rád?

Je mezitím rozdíl? Pokud ano, jaký? Jsou slova, která vyslovujeme tak často, až nám jejich význam uniká, tedy přesněji, může být jiný, než jsme si původně mysleli. Může být u každého jiný.

4.6.2011 v 12:59 | Karma: 24,95 | Přečteno: 10812x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

Je opravdu takový rozdíl mezi matkou a otcem v 55ti letech?

Inzerát v novinách: Narodilo se mi vlastní vnouče! Kdo mi ho pomůže vychovat? Je to samozřejmě nadsazené, otázta je, jak moc. Ale je opravdu takový rozdíl mezi ženou a mužem, když se v 55ti letch stanou rodiči?

20.5.2011 v 13:30 | Karma: 22,37 | Přečteno: 2511x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Vztahy s Českem jsou podle Posselta blízké. Na sjezdu varoval před nacionalisty

17. května 2024  6:15,  aktualizováno  14:50

Sudetští Němci si v příštích dvou letech chtějí společně s Českem připomenout 80. výročí konce...

Piráti vytáhli plán proti dezinformacím. Putin má zájem ovlivnit volby, tvrdí

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  14:48

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Policie řeší schvalování atentátu na Fica. V zahraničí vyhrožují státníkům

17. května 2024  14:33

Čeští policisté se budou dále zabývat dvěma z internetových příspěvků schvalujících středeční útok...

Policisté našli běžence v kamionu. Museli jim sehnat tlumočníka z amharštiny

17. května 2024  14:31

Nezvyklou výzvu postavil před brněnské policisty středeční nález skupiny běženců z Eritreje a...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4351x
Žít pro současnost, radovat se z dětí, vnoučat, přírody. Cestovat, fotit a přemýšlet. 

Seznam rubrik