Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nová láska po padesátce versus dospělé děti

Před půl rokem jsem psala své vlastní pocity z rozchodu s manželem po 33 letech spokojeného manželství. Dnes jsem si přečetla rozhovor s Natálií Kocábovou, která popisuje své pocity dospělého dítěte k nevěrnému otci. A v mnohém ji musím dát za pravdu.

 Ale začnu hezky od začátku. Oznámení manžela o poměru s 25letou dívkou byl pro mne šok a zapůsobil jako zemětřesení s následnou vlnou tsunami. Zničil toiž většinu toho, co jsme tak usilovně celý život budovali. Vlastně zničil mnohem víc, protože něco se vybudovat nedá. To se musí prožít. Po půlroce stojím na vlastních nohách, pravda někdy dost vratkých, ale žiji, poznávám nové lidi, zúčastňuji se různých akcí a kurzů. Ano, dělám to pro sebe, ale především proto, abych zapomněla. Zapomněla na to pokoření, bezmocnost a na svoji životní lásku.  Velkou oporou jsou mi moji tři synové. Nenávidím odpověď :  Nejsi sama, vždyť máš děti. A nejvíc ji nenávidím od manžela. Jako on by je neměl!  No, možná fakt nemá. Snad zatím. Zpět k synům.

Nejstaršímu synovi je 33 let, žije spokojený a aktivní život, zatím nemá děti.  Žije s partnerkou ve stejném městě. Občas se vídáme, telefonujeme si  a oba tak víme, že jsme tu také pro sebe. Je to klidný, tichý mladý muž, založením  introvert. Myslela jsem si, že  nijak zvlášť tátův odchod neprožívá. Jak jsem se ale spletla! Řekl mi: Je to pro mne hodně těžké vědět, že tu táta není s námi, s tebou. Pak jsem si začala všímat, že je ke mně milejší, laskavější, když se vidíme, pevně mě obejme, pohladí. O tátovi spolu moc nemluvíme, ale v jeho očích je vidět velký smutek.

Prostřední syn, 30letý otec dvou malých dětí, je jiný. Od malinka čertík jak z krabičky, vše hodně intenzivně prožívá. Tedy i manželův odchod. Jeho žena mi říkala, že potom, co se to od táty dozvěděl, celou noc nespal. Řekl mi: I kdybych to někdy pochopil jako muž, nikdy tátovi neodpustím, jakým způsobem to provedl, že ti nedal žádnou šanci bojovat o něho, o nás , o rodinu. Když se vídáme, bohužel to není dost často, bydlí v jiném městě, i v jeho očích se zračí bolest. Prožívá to intenzivně i proto, že má malé děti a těžko se smiřuje s možností, že dědeček jeho dětí si pořídí  vlastní vnouče. A samozřejmě ho nejvíce mrzí, že jeho děti nepoznají to co on s bratry - milující a laskavé prarodiče. Toho pohádkového dědečka a babičku žijící v domku u lesa.

Nejmladší syn, 19ti letý, bydlí ještě se mnou, bude letos maturovat. Toho zpráva o odchodu otce poznamenala nejvíce. Nejen proto, že ani on do poslední minuty netušil o dvojím životě svého stvořitele. Je sám zamilovaný a v tátovi a ve mně vždy viděl manželství, které pro něho bylo vzorové, jak mi svěřil. Jenže mu táta vzal iluze o lásce, věrnosti a smyslu manželského svazku. To on mne každý den viděl utrápenou a plačící, to on mi nabízel náruč objetí a slova utěchy. S tátou se momentálně moc nemusí. Když se vidí, je zdvořilý, jako k jiným lidem, ale cit, důvěra a to, jak si svého táty vždy vážil, to zmizelo. Je mi to moc líto. Za oba.

Vím zcela jistě, že manžel neublížil jen mne, ale hodně i svým dospělým dětem.  Když mne odchod  oznamoval, řekl mimo jiné, že děti už jsou velké. Jsou, ale ne pro rozchod rodičů. Jsou to pořád děti, pro které je i v dospělosti ztráta rodiny velkou újmou a trvalým šrámem na duši.

A ještě někdo nevýslovně trpí. Jeho rodiče, kterým je 82 let a nikdy jeho čin nedokáží pochopit. I on je v jejich očích stále jejich dítětem. Dítětem , které by mělo už mít rozum a vidět reálné dopady svého sobeckého počinu.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jana Jeřábková | úterý 23.8.2011 12:58 | karma článku: 32,27 | přečteno: 3273x
  • Další články autora

Jana Jeřábková

Práce pro každého

Poslala jsem 39 inzerátů, dostala dvě odpovědi. Zamítavé. Přesto nepropadám beznaději. Někde je chyba. Pokusím se to rozpitvat.

22.5.2018 v 10:00 | Karma: 38,62 | Přečteno: 3152x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

iDnes x bulvár

Čtu iDnes, čtu bulvár. Ze studijních důvodů. Abych si udělala relativně pravdivý obrázek o názorech spoluobčanů. Jak? Třeba na základě kauzy Pražský Hrad versus pan Brady. V tomto případě bude bulvár zastupovat deník Blesk.

26.10.2016 v 20:46 | Karma: 14,37 | Přečteno: 593x | Diskuse| Společnost

Jana Jeřábková

Milovat nebo mít rád?

Je mezitím rozdíl? Pokud ano, jaký? Jsou slova, která vyslovujeme tak často, až nám jejich význam uniká, tedy přesněji, může být jiný, než jsme si původně mysleli. Může být u každého jiný.

4.6.2011 v 12:59 | Karma: 24,95 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

Je opravdu takový rozdíl mezi matkou a otcem v 55ti letech?

Inzerát v novinách: Narodilo se mi vlastní vnouče! Kdo mi ho pomůže vychovat? Je to samozřejmě nadsazené, otázta je, jak moc. Ale je opravdu takový rozdíl mezi ženou a mužem, když se v 55ti letch stanou rodiči?

20.5.2011 v 13:30 | Karma: 22,37 | Přečteno: 2511x | Diskuse| Ostatní

Jana Jeřábková

Babí, povídej tu a Amálce, jak se ztratila

Hned na úvod musím upozornit, že Amálka není večerníčková víla, ale pes, tedy fenka.

20.4.2011 v 14:26 | Karma: 12,06 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Elektrokolo

11. května 2021  8:39,  aktualizováno  21.5 9:19

Elektrické kolo je jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Může se s ním jako s běžným kolem...

Pavel přijel do Explosie, navštíví děti v léčebně a podebatuje ve Vysokém Mýtě

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  9:16

Poslední kraj, který v roli prezidenta České republiky Petr Pavel dosud oficiálně nenavštívil, byl...

Nemovitosti bez majitele? Rusové chtějí na Ukrajině zabavit přes 13 tisíc bytů a domů

21. května 2024  7:59

Ruské úřady chtějí na okupovaných ukrajinských územích zabavit více než 13 tisíc bytů a domů, které...

Kolony brzdí provoz na D5 a D8 před hranicemi, důvodem jsou německé kontroly

21. května 2024

Na dálnicích D5 a D8 stojí před hraničními přechody do Německa dlouhé kolony především kamionů....

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4353x
Žít pro současnost, radovat se z dětí, vnoučat, přírody. Cestovat, fotit a přemýšlet. 

Seznam rubrik